Offshore & Marine

BEST FIT OF CERAMET BEARINGS OFFSHORE AND MARINE EQUIPMENT

  • CPP – controllable pitch propellers
  • Fairleads
  • Universal Joints
  • Dźwigi
  • Dredging applications
  • Tube Handling
  • Loading Arms
  • Flaps
  • Stabilziers

WŁAŚCIWOŚCI MECHANICZNE I ZASTOSOWANIE

CER.SM
material characteristics
CER.BM
material characteristics
Wytrzymałość na rozciąganie [MPa] 55 – 90 Wytrzymałość na rozciąganie [MPa]
Wytrzymałość na ściskanie [MPa] 250 – 640 Wytrzymałość na ściskanie [MPa] 300 – 320
Twardość [HB 2.5/31,25/15], min. 40 – 80 Twardość [HB 2.5/31,25/15], min. 40
Gęstość [g/cm3] 6 – 6.7 Gęstość [g/cm3] 6.5
Rodzaj stałego środka smarującego C (+MoS2) Rodzaj stałego środka smarującego C
Maks. obciążenie statyczne [MPa] 70 – 250 Maks. obciążenie statyczne [MPa] 260 – 320
Maks. obciążenie dynamiczne [MPa] 30 – 130 Maks. obciążenie dynamiczne [MPa] 80 – 150
Maks. prędkość przesuwu na sucho [m/s] 0.2 – 0.5 Maks. prędkość przesuwu na sucho [m/s] 0.3 – 0.5
Max. PV na sucho [N/mm2 x m/s] 0.5 – 1.5 Max. PV na sucho [N/mm2 x m/s] 0.5 – 1.0
Współczynnik tarcia na sucho 0.11 – 0.5 Współczynnik tarcia na sucho 0.1 – 0.2
Współczynnik tarcia na mokro 0.11 – 0.18 Współczynnik tarcia na mokro 0.1 – 0.15
Temperatura pracy min/max [°C] -200 / 650 Temperatura pracy min/max [°C] -150 / 280
Ważna uwaga: Powyższe właściwości materiałów, w szczególności współczynniki tarcia, nie są właściwościami gwarantowanymi. Należy ich używać wyłącznie jako wytycznych przy wyborze materiałów.

ZALETY

  • Bezobsługowy
  • Niedroga, łatwa i szybka wymiana
  • Odpowiedni dla ruchu przerywanego
  • Możliwość wykonania w różnych kształtach i rozmiarach
  • Szeroki zakres prędkości roboczych
  • Szczególnie dobrze sprawdza się w środowisku mokrym i zanieczyszczonym
  • Nie absorbuje wody,maksymalna dokładność wymiarowa i stabilność
  • Brak zagrożenia dla środowiska poprzez zanieczyszczenie olejem
  • Sea Water resistant designs are possible
  • Engineered solutions available ready to bolt on (spherical bearings, calotte bearings)
  • Low coefficient of friction
  • Electrically conductive to prevent electrostatic charging effects

Samosmarujące łożyska ślizgowe i tuleje nadają się szczególnie do pracy ciągłej w środowisku mokrym. Technologia spiekania pozwala na wyprodukowanie szerokiej gamy elementów o stałych właściwościach samosmarujących przez cały okres eksploatacji krytycznych części ruchomych. Materiały CER.BM i CER.SM zapewniają niezawodne i wysokowydajne rozwiązania bez smarowania.

pl_PLPolish